Олена Білозерська (Olena Bilozerska) (bilozerska) wrote,
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska

Стаття про блогерів у львівській газеті "Експрес" (з моїми коментарями)

Я — блогер, ти — блогерка

Мережа "живих журналів", за допомогою якої були організовані останні революції в Африці, у нас розростається рекордними темпами


Утрете на допиті в слідчого Печерського районного управління ГУ МВС у Києві побувала авторка інтернет-щоденника Олена Білозерська. Трохи раніше в квартирі журналістки-блогера провели обшук, під час якого конфіскували системний блок комп'ютера, нетбук, принтер, сканер, фотоапарат, відеокамеру, "флешки", диски, диктофон, одне слово, усе те, що їй необхідне для роботи.

Що ж це за така страшна сила, блогери, шо влада аж так намагається взяти їх у шори? Докладно про життя і можливості блогерів у суспільно-політичному житті ми розпитали Олену Білозерську й автора проекту "Українська блогосфера" Ярослава Федорака.

— Пані Олено, чому вашою персоною зацікавились правоохоронці?
■ О. Білозерська:
— Річ у тім, шо я у своєму блозі розмістила замітку про підпал офісу Партії регіонів з адресою-посиланням на розміщений в інтернеті відеоролик. На відео (дуже поганої якості, знятому, вочевидь, з мобільника) показано, як двоє чи троє осіб підпалюють пляшку із сумішшю і кидають її у вікно начебто офісу Партії регіонів — вивіски не видно.

Цей лінк нам надіслали на електронну пошту якісь невідомі. На допитах у мене цікавилися, де я була тієї ночі, коли стався підпал, чи брала в ньому участь, хто знімав цей ролик, хто мені його надіслав, який стосунок має відео до моєї журналістської діяльності.

— Ви називаєте себе блогером. А чим займаються блогери?

■ Я. Федорак:
— Це автори інтернет-щоденників подій або, як іще кажуть, "мережевих журналів". Вони регулярно викладають в Інтернеті записи, зображення чи відеоролики.
■ О. Білозерська:
— Справді, блог — це альтернативне джерело інформації. Є різні блогери, наприклад, ті, хто пише на особисті теми, і хто активний у громадсько-політичному житті, тобто висвітлюють відповідну тематику. Владі значно легше натиснути на потужний офіційний засіб масової інформації (скажімо, створити неприємності у веденні бізнесу), ніж на блогера-одинака.

Блогер може писати критичні статті про дії влади, привертати увагу до суспільних проблем — це по-перше. По-друге, висвітлювати протестні опозиційні акції. По-третє, наприклад, інформувати про репресування опозиціонерів, не даючи владі те замовчати. Тому влада так насторожено ставиться до них.

— Чого ж можна домогтися дописами в інтернеті?
■ О. Білозерська:
— Багато чого. Як приклад, наведу такий випадок. Після арештів членів "Тризуба" у Запоріжжі активісти, які підтримують із ними зв'язок, та їхні адвокати звернулися до мене з проханням розмістити інформацію у блозі про катування затриманих у тамтешніх обласних управліннях міліції та СБУ. Я це зробила. Новина миттю розлетілася по засобах масової інформації. Ми підняли потужну інформаційну хвилю. Влада змушена була якось реагувати. Ми не дали владі замовчати проблему. Так само можна вирішувати і міжнародні проблеми.

- Це як?..
■ О. Білозерська:
— Заходжу я торік у "Макдональдс". Бачу слайди із зображенням країн світу та зазначенням про них основних відомостей (яка мова, валюта і так далі). Змінюються картинки — від таких відомих країн, як Німеччина, до екзотичних африканських. І тут бачу: держава Абхазія. Цей утримуваний на російських багнетах сепаратистський анклав Грузії показано як окрему країну.
Я вийняла фотоапарат, зробила світлину. Опісля написала пост у своєму блозі. Наступного дня інформація з'явилася чи не в сотнях ЗМІ, а ще через день Грузія оголосила "Макдональдсу" ноту протесту і пригрозила, що закриє його мережу на всій своїй території. Як наслідок, цей слайд зник з усіх екранів у "Макдональдсах".

— Яких ше відомих блогерів можете назвати?
■ О. Білозерська:
- Добре відома історія з блогером Олексієм Навальним у Росії, який через Інтернет розкрив корупційну схему підприємства "Транснафта" на 4 мільярди доларів. У своєму блозі Навальний опублікував документи, подані самою компанією до Рахункової палати. Це стало підставою для перевірки діяльності компанії правоохоронними органами.

- Скільки блогерів в Україні?
■ Я. Федорак:
— Сьогодні є підстави вважати, що українських блогів уже більш як 800 тисяч. Унікальність української блогосфери в тому, шо вона надзвичайно активна. На сьогодні в Україні 120 тисяч активних блогів — доволі
значний приріст, якщо порівняти з торішніми 75 тисячами. У відносних показниках темпи збільшення активних блогів перевершують темпи зростання блогосфери в цілому. Також варто зазначити, шо кількість активних блогів в Україні зростає швидше, аніж, скажімо, в Росії, і набагато скорше, аніж загалом у світі.

Значно швидше, ніж традиційна блогосфера, зростає кількість мікроблогів ("Twitter"), а останній рік кількість наших "Twitter"-акаунтів збільшилася на 400% і далі шалено зростає. Приємно і те, шо у "твіттері" більше людей пишуть українською — 29% (торік було 27%).

— А яка вже кількість блогів у світі?
■ Я. Федорак:
Понад 156 мільйонів блогів. А щодня на світ "народжується" більш як 50 тисяч нових блогів.
Кажуть, у країнах Північної Африки саме блогери організували революції через інтернет. Це справді можливо?
Сьогодні будь-яка людина може відзняти чи сфотографувати на мобілку факти порушення прав людини, викласти в ІнтсрнстІ, І ця інформація миттєво "розлітається" — тим паче, коли такі дії об'єднано в якісь організаційні рухи. Якшо такі факти дуже резонансні, чекати можна всякого.

Наталія ВАСЮНЕЦЬ
«Експрес», 10-17 березня 2011 року


Tags: журналістика, я, інтерв’ю
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 12 comments