?

Log in

No account? Create an account
листопад 2019   01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Фронт зима

Вшанування Героїв Базару (фото)

Posted on 2010.11.21 at 19:13
Tags: , , , , , ,
(По-русски читать тут)


О Націє, що над добро і над зло,
Над долю, і ласку, і кару –
Хто, темний, не схилить поблідле чоло
В сліпучому сяйві Базару?
О.Ольжич


Сьогодні, 21 листопада, у селищі Базар на Житомирщині вшанували 89-у річницю загибелі вояків армії УНР, учасників Другого Зимового походу.
17 листопада 1921 р. під селом Малі Міньки у районі містечка Базар військове з’єднання УНР опинилося у більшовицькому оточенні. У бою понад 400 вояків загинули, понад 500 потрапили в полон, 359 із них більшовики розстріляли.

Цього року вшанування Героїв Базару не мало нічого спільного з процитованими мною рядками Ольжича. Вгадайте з одного разу, що відбулося. Правильно: посварились через партійні прапори.

Я їхала в одному автобусі з координаторами акції – головою Спілки офіцерів В’ячеславом Білоусом і головою Української Народної Ради Миколою Поровським. Вони одразу ж і попередили, що акція буде без партійних і організаційних прапорів. Сказали, що їм повідомили, що ВО «Свобода» збирається бути з прапорами. Їх спробують переконати зняти прапори, а якщо не погодяться, «хай проводять свій партійний мітинг і пляски на кістках окремо».

Коли приїхали, побачили, що з прапорами всі. А саме: ВО «Свобода», УНА-УНСО, КУН, «Патріот України», МНК, УНП, «За Україну!», Молодий Рух, і ще були білі прапори з червоним написом «Марш патріотів» (бачу вперше).
Потім Микола Поровський перерахував присутні організації: «Українська народна рада, «Патріот-захисник Батьківщини», Молодіжний націоналістичний конгрес, Українська партія, Всеукраїнське об’єднання ветеранів, Спілка офіцерів України, партія «Свобода», кого ще не назвав – за прапорами побачите».

Всього присутніх було, думаю, людей чотириста. Практично всі знайомі мені праві активісти були на місці. Дорогою навіть жартували, що наші автобуси випустять з Києва, а назад не впустять, бо на понеділок намічена революція :)

Дуже гарно виглядали бійці «Патріоту України» - всі в камуфляжі, організовані, вони дружно скандували усі звичні для правих акцій кричалки – аж до «Комуністи-пси, підіжміть хвости», хоча комуністами на заході й не пахло :) Після офіційної частини заходу вони влаштували показові змагання з ножового бою (анонсувалися, принаймні, Білоусом і Поровським в автобусі, козаки, які покажуть бойовий гопак :)). Як неспеціаліст, не буду коментувати самі змагання, але скажу, що враження вони справляли. Коли було визначено переможця, знайшовся сміливець на псевдо Передзвін, який вирішив з ним позмагатися, тримався гідно і програв з дуже невеликим відривом :)

Микола Поровський весь час переконував присутніх зняти партійні прапори. Причому помітно було, що підходить він майже тільки до людей з прапорами «Свободи», хоча з партійними прапорами були всі. Ну, або переважно до них. Прапори, звісно, ніхто не знімав.

UPD: Уточнення від Миколи Поровського. Він каже, що підходив не лише до свободівців, а ще до керівників УНП і Руху, щоб вони зняли прапори. Решта присутніх, за його словами, не партії, а громадські організації і можуть бути зі своїми прапорами, хоча краще взагалі без. Ще, за його словами, керівники усіх партій і організацій спочатку пообіцяли, що будуть без прапорів, а потім зламали угоду.
Взагалі, ми з паном Миколою довго сперечалися на "безпрапорну" тему і кожен залишився при своїй думці.

Двоє панотців відслужили панахиду за загиблими. Далі почалися виступи - з короткої розповіді про те, що сталося під Базаром, про перше вшанування Героїв Базару Організацією Українських Націоналістів під проводом Олега Кандиби(Ольжича) у 1941 р., про перші пострадянські вшанування, яким щосили чинила перешкоди компартія, аж до побиття активістів, серед яких були політв’язні радянського режиму.

Далі слово узяли організатори, спочатку В’ячеслав Білоус, який знову заликав зняти партійні прапори і навіть спробував «задати тон» кричалкою «Геть партійні прапори!», але більшість присутніх дружно закричали: «Ганьба!».Далі виступав Микола Поровський, який організовував перший поминальний мітинг на цьому місці. Він теж закликав прибрати прапори - мовляв, вибори закінчилися, і міжпартійні чвари створять нам ще не один 21-й рік. Прапори залишилися.

Особисто я у партійних прапорах не бачу нічого поганого. Навпаки, добре, коли різні політичні сили об’єднуються на спільних заходах. Інакше це дуже негарно виглядає. Хто головний на заході – видно завжди. І всі люди, якщо вони без прапорів, виглядають не політичними силами, що борються за спільну справу, а його/їх особистою «масовкою».

Єдине, чого справді не вистачало (істина, з’ясована в автобусній суперечці з Юлею Смірновою дорогою назад) – багатометрового державного прапору, навколо якого б об’єдналися всі.

До речі, Поровський припустився ще однієї помилки, заявивши: "Цьому святому місцю були присвячені і слова Олени Теліги:
І коли приволікся заплаканий ранок,
Вас покликала смерть у похмурій імлі —
А тепер наші душі і топчуть, і ранять
Ваші кроки останні по зимній землі".

Вірш дійсно належить перу Олени Теліги, але з Героями Базару він не має нічого спільного. Цей вірш називається "Засудженим" і присвячений Біласу і Данилишину - бойовикам ОУН, страченим поляками. Навіть якщо не знати, хто такі ці засуджені - у вірші є рядки "І, мов гимн урочистий, мов визвольне гасло, Є для нас двох імен нерозривне злиття" - має бути зрозуміло, що 359 розстріляних під Базаром - це не двоє.

...Далі відомий історик, перший заступник голови Спілки офіцерів України, пан Литвин, докладно розповів про історичні події, які передували Базарській трагедії і призвели до неї.

Поіменно згадали всіх загиблих під Базаром.
Привітали з днем народження ветерана УПА.
Співали під бандуру «Повіяв вітер степовий» і «Червону калину», яка звучала трагічно – не сподобалось, весь сенс цієї геніальної пісні в її оптимізмі. Навіть покоління Ольжича так назвали – «покоління трагічних оптимістів»...

Офіційна частина завершилась виконанням державного гімну.

Далі співав ветеранський хор – «Коли ви вмирали, вам дзвони не грали», «Ой у лісі на полянці».

Потім були вищезгадані змагання з ножового бою, які додали здорового молодого духу у чергове святкування поразки (хоч і казатимуть, певно, що це провокація). Ну що тут ще скажеш...


Микола Поровський з’ясовує питання з прапорами


Микола Коханівський з дружиною Катрусею, Сидір Кізін, я, Руслан Андрійко


Патріотівці


"Свобода" не тільки прапори не зняла, а ще й намет встановила. Чому б і ні?


Житомирські і малинські свободівці


"Патріот України"




Панахида





Безуспішна боротьба В’ячеслава Білоуса з прапорами


Микола Поровський


Історик пан Литвин





Ножовий бій у виконанні "Патріоту України":








Comments:


Сторінка 1 з 2
<<[1] [2] >>
Слобідський козак
slobozhanyn at 2010-11-21 17:20 (UTC) (Посилання)
Добре, що вшанували! Добре, що було багатенько людей.
Вічна пам'ять безсмертним героям України!
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska at 2010-11-21 19:15 (UTC) (Посилання)
Вічна пам’ять!
(Анонімно) at 2010-11-21 17:36 (UTC) (Посилання)

Русский

Вот сюда бы заряд тактический, килотонн так на пару, чтоб ни одна падла не ушла.
Ну ничего, еще не вечер, и капец бандерам не за горами.
Constantine
constdr at 2010-11-21 17:40 (UTC) (Посилання)
Отважный ананимус. :)
(Deleted comment)
(Deleted comment)
22he_travnya at 2010-11-21 17:46 (UTC) (Посилання)
На цій світлині - член (колишній на щастя, але все ж ...) команди Черновецького Сергій Рудик.
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska at 2010-11-21 19:17 (UTC) (Посилання)
Знаю. Давній мій знайомий :))
alex_nose
alex_nose at 2010-11-21 17:48 (UTC) (Посилання)
З величезною пересторогою ставлюся до всього, що організовує Поровський.
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska at 2010-11-21 19:17 (UTC) (Посилання)
Я його зовсім мало знаю, але ця "безпрапорність" мені не сподобалась.
(Deleted comment)
(Deleted comment)
nebratan
nebratan at 2010-11-21 18:10 (UTC) (Посилання)
-Щодо прапорів.Подібне вже чув від організаторів акції проти вибору Гєпи на геєпамайдауні в Гєпаграді(колись називався містом Харковом).Подім виходити на акції протесту без партійних прапорів і політики закликали базарників. Тепер уже й відзначення пам"ятних подій та показові виступи з бойових мистецтв забороняють проводити з партійними прапорами. Але ж, якщо люди організовуютьбся в політичні партії, то чому їм забороняти виходити з своєю символікою? Не розумію. (якщо це звичайно не українофобські псевдопартії-типа "родіни", кпу, вєтрєнки і т.п.).
-Чим закінчились майдани в Гєпаграді і Києві відомо. Пшиком. Гєпа тріумфує в своєму Гєпаграді. Пан Тігіпман послав весь український народ на три букви, разом з базарниками, сказавши , що як і відомицй персонаж Булгакова проф.Преображенський, "ненавидить "пролетаріат"(насправді мав він на увазі так званих "гоїв", -простіше кажучи нас з вами) і тому думки українського народу , щодо своїх дій сприймати не буде. Бо економіка і народ це і є політика. Українофобам потрібно протиставляти організовану політичну силу.-Політичні партії,що мають чіткий план визволення України від іга хамотігіпок-хазарових. Чітку, наступальну і зрозумілу ідеологію, що забезпечить виживання українців в умовах кризи і навали чужоземців та їхніх попихачів.-Ця ідеологія єдино можлива-УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛІЗМ.
Слобідський козак
slobozhanyn at 2010-11-21 18:24 (UTC) (Посилання)
Доти, доки ми поділяємось на партії на організації, і розрізнені, діла не буде. У нас лише є один прапор - державний, а все інше - то є лише наші переконання особисті. Вважаю, що у подібних заходах партійні прапори не дуже умістні....
А щодо Українського націоналізму, то нині - це утопія. Його потрібно суттєво модернізувати. Лише тоді він може дати результат та збільшити кількість прихільників, окрім радикально налаштованих наших співвітчизників.
Via
viaaaa at 2010-11-21 18:23 (UTC) (Посилання)
З яких це пір Поровський став організатором вшанування Героїв Базару? Цим безліч років опікується саме Спілка офіцерів України. З тою безпрапорністю - задовбали, з ліваками в унісон співають, огидно.
А щодо величезного прапору України - от його привозили у Базар у 2006-у році УНА-УНСО, і у метушні той прапор випадково поїхав десь аж у Вінницю - і хлопець потім терміново віз у Київ, аби ми розгорнули цей величезний прапор на Майдані на 2-гу річницю Помаранчевої революції.
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska at 2010-11-21 19:21 (UTC) (Посилання)
Щодо безпрапорності - погоджуюсь.
Прапор - пам’ятаю. Він колись і в мене вдома зберігався :)
(Deleted comment)
nespodiwano
nehrebeckyj at 2010-11-21 18:24 (UTC) (Посилання)
Від Поровського треба триматися осторонь.
porovskyi at 2010-11-23 18:03 (UTC) (Посилання)
Україноненависникам-справді "треба триматися осторонь"
--
ghrzzd at 2010-11-21 18:27 (UTC) (Посилання)
z_zverjuga at 2010-11-22 08:05 (UTC) (Посилання)

"ришуче встали над могилой"

А в чем именно выразилась эта ришучесть? Как она выглядела?
И что в результате?
zhukowskiy_stas
zhukowskiy_stas at 2010-11-21 18:27 (UTC) (Посилання)
Це дивлячись як дивитись на приналежність до різних партій. Єдність в розмаїтті.
igorsova
igorsova at 2010-11-21 18:59 (UTC) (Посилання)
Це не розмаїття, це тактика розділяй і володарюй - в дії.
Осин Андрей Дмитриевич
bolshoy63 at 2010-11-21 18:45 (UTC) (Посилання)
Олено, выбачайте, на Вашу фотку смотрю с ужасом. Вы так скоро растаете в воздухе. ИМХО украинська дивчина такой быть не должна. Вам совсем тяжело? Помощь нужна?
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska at 2010-11-21 19:23 (UTC) (Посилання)
Ні, я не голодую. На їжу вистачає :)
Бігаю багато - це так. Ну, нічого, кілограми у жінки - це таке діло, що краще мінус, ніж плюс :)
igorsova
igorsova at 2010-11-21 18:58 (UTC) (Посилання)
Партійні прапори це пост-тоталітарний маразм совкового минулого, в якому яскраво проявляється політиканство, і що, нажаль, прижився в Україні.
Державні прапори - єдині які повинні бути на акціях.
Олена Білозерська (Olena Bilozerska)
bilozerska at 2010-11-21 19:07 (UTC) (Посилання)
Добре, тоді пояснюю відкритим текстом. Організатор акції (нікого конкретного на увазі не маю) може взяти гроші під якийсь захід, які всі покладе собі в кишеню. Пред’явить спонсору фото - стільки-то людей, це все члени моєї організації, давайте мені ще гроші.

Прапор для організації - те саме, що паспорт для людини. Або ти маєш ім’я, або ти чиясь безіменна масовка. А якого біса працювати на кишеню чи навіть на політичне майбутнє якогось шустряка?

Якщо ми з Вами і ще кілька друзів, яких ми покличемо по телефону, зберемося щось вшанувати - звісно, ніякі прапори нам не потрібні, ми і так знаємо, хто з нас хто. А коли йдеться про великий захід, де неодмінно є організатор - ми можемо підтримати цього лідера, якщо вважаємо, що він організував правильний захід. Але ми не є його підлеглими і його масовкою.
gurvinyk at 2010-11-21 20:16 (UTC) (Посилання)
http://sna.in.ua/?p=5835 - наш звіт
ma535468
ma535468 at 2010-11-21 23:15 (UTC) (Посилання)
как к этому относится *фемен*
кто нибудь их приглашал?
желательны ли они?
porovskyi at 2010-11-23 18:06 (UTC) (Посилання)

Re: Героям Слава!

Буси із Києва організовували Унрада(Поровський) та СОУ(Білоус).
Як і заявку владі на проведення мітингу, озвучення та виконання сценарію вшанування героїв Базару.
(Анонімно) at 2010-11-22 07:30 (UTC) (Посилання)
Хорошо подставили Билоуса и Поровского .
Кто в курсе , тот поймет .
porovskyi at 2010-11-23 18:07 (UTC) (Посилання)
Згоден.
Саме для того і з`явилися деякі прапори.
Шаную розумних людей
Previous Entry  Next Entry